Uitlaten

Belangrijke boodschap van BandenProf: Rijd niet te lang door met een kapotte uitlaat! Heb jij het idee dat er iets mis is met je uitlaat, aarzel dan niet en rij voor de zekerheid even naar onze specialisten. Als je op tijd langskomt is de kans groter dat we slechts een gedeelte van jouw uitlaat hoeven te vervangen. Zo voorkom je hogere kosten!

Wanneer vervangen?
In de loop der jaren kan er van alles kapot gaan aan het uitlaatsysteem. Ook slijtage komt voor. Logisch, je auto is immers een gebruiksvoorwerp en de onderdelen gaan niet altijd eeuwig mee. Voor wat betreft de uitlaat kun je bijvoorbeeld tegen de volgende problemen aanlopen:

– Lekke pakkingen (de pakkingen die voor afdichting zorgen kunnen gaan lekken)
– Gebroken of afgescheurde ophangrubbers (ophangrubbers kunnen door uitdroging breken of afscheuren, waardoor het uitlaatsysteem of een gedeelte daarvan kan afbreken)
– Losse of afgebroken scheidingsschotten of doorvoerbuizen (scheidingsschotten en doorvoerbuizen in de dempers kunnen door roest los gaan zitten of afbreken en daardoor een hinderlijke rammel veroorzaken)
– Afgescheurde demperbeugel (door roestvorming kunnen de beugels afscheuren, waardoor de demper kan afbreken)
– Corrosieslijtage van binnenuit (bij het verbrandingsproces in de motor komen agressieve zuren vrij en vormt zich condens. Deze blijven deels achter op de laagste punten in de uitlaatdempers en zorgen voor corrosieslijtage van binnenuit)

De uitlaat laten repareren is niet alleen belangrijk voor jouw veiligheid en rijcomfort, maar ook een eis binnen de APK. De auto kan afgekeurd worden op een uitlaat die niet gasdicht is.

BandenProf beschikt over vele soorten uitlaten voor alle denkbare voertuigen. Hierover geven wij je graag advies. Is je uitlaat aan vervanging toe, dan regelen we dat terwijl je wacht of je krijgt van ons een leenauto mee.